Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Khamis, Mac 13, 2008

PRU 12 : Sebelum

Aku pulang ke kampung mengundi buat pertama kali untuk tunaikan tggungjawab pada negara. Dengan berkereta 2 jam lebih dari ipoh ke nenering, perjalanan aku diserikan dengan bendera2 parti yang bertanding merintangi sepanjang jalan Kuala Kangsar-Lenggong-Gerik-Pengkalan Hulu. Hiasan poster yang pelbagai ragam menimbulkan satu perasaan patriotik yang semacam dalam diri aku. Sebab tu, pantang nampak kawasan yang meriah dengan bendera je, aku ambik gambaq. Actually, wife aku yang membantu ambikkan..

Dalam pukul 2 lebih aku sampai tapi aku lajak ke tempat mengundi dulu sebelum ke rumah mak abah. Aman, adik bawah aku, call bagitau dia tunggu aku nak pegi mengundi sekali. Dia keluaq ngundi lambat, tak joint mak, aim dan kak. Sebelum tu, aku call rumah, mak bagitau, abah pulak keluar lagi awai, pukul 7.00 pagi lagi, kena bertugas di pondok panas @ barong ...

Masa mengundi, orang dah takdak. Lengang jer tempat ngundi. Tak payah aku nak berbaris2 lagi. Elok aku habis memangkah, aman masuk pulak. Rasa sungguh puas hati lepas keluaq dari pusat ngundi. Ditambah pulak adik2 aku, aman dan aim yang dah menunggu aku di situ bagitau, “abgkim, bole claim la. aim ngan kak dah dapat. banyak gak. nanti abgkim ngan aman pegi jumpak pak yob untuk claim”. Baru berbaloi balik ngundi hehe...

Tiada ulasan: