Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Ahad, Julai 27, 2008

Politik kita terlebih 'bancuh'

Walaupun Pilihan Raya Umum ke-12 sudah empat bulan berlalu, suhu politik negara tidak pernah turun-turun.
Jangkaan keadaan kembali tenang selepas rakyat memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) untuk terus memerintah walaupun tanpa majoriti dua pertiga dan kepada lima buah negeri yang dimenangi pakatan pembangkang ternyata meleset.
Satu demi satu peristiwa, isu, episod dan 'drama' baru saling bertingkah mengambil tempat dalam politik negara sejurus tamat pilihan raya 8 Mac lalu.
Baca selanjutnya...

(Sumber: www.utusan.com.my)

Komen aku:
Aku harap para YB-YB yang duduk dalam Parlimen tu buat kerja betul2, bincang isu2 yang wajar sahaja, bukan yang remeh2. Bosan betul bila tengok gelagat YB-YB di tv berdebat di parlimen, macam pak lawak jer..

5 ulasan:

PakTeh berkata...

Salam:: Depa bancuh takpa, tu kerja depa. Adat pencadang vs pembangkang. Rakyat pulak elok toksah la pi tambah lagi bancuhan2 itu, kacau sampai tumpah ke tikar.

Unsur2 Kartunisme dalam area politik Malaysia memang wujud, tapi masih tak seteruk di negara2 lain yang dikatakan lebih maju.

Pemimpin kena buat kerja betul2, rakyat pun kena buat kerja betul2. Semoga Malaysia kekal aman, Insya Allah.

aQQim berkata...

salam pakteh. bancuh jadi sedap takpa, tak kesah punya. tapi bila terlebih bancuh, terlebih manis, terlebih kopi tehnya, dah tak sedap airnya. kan bahaya untuk kesihatan...

Pak Ngah: berkata...

:: salam... bancuh ye... ada orang suka kopi... ada suka nescafe... ada yang mau teh tarik... dan macam2 lagi kerenahnya... begitulah ragamnya kita...

aQQim berkata...

salam pakngah. kalu bancuh sedap jer orang puji.. kalu x sedap or terlebih bancuh, mesti komplen punya :)

PakTeh berkata...

hehe.. paling orang tak suka, bila orang bancuh air yang bukan kesukaannya.

aku suka milo, hang bancuh kopi. mana nak ngam.