Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Sabtu, Oktober 11, 2008

Catatan Raya 2008 - 1

Mungkin agak terlewat aku menulis cerita pasal aktiviti Hari Raya 2008 aku bersama isteri. Namun, demi berkongsi cerita dengan semua, aku gagahkan jugak. Sebenarnya, dari raya sampai hari ni, aku jarang sangat mengadap blog sebab perut asyik kekenyangan saja, penyakit "M***S" pun datang. Lagipun aku ada satu projek sekolah yang harus disiapkan..

Pulang berhari raya..
Tahun nie, rancangan aku dan isteri, hari raya pertama dan kedua bersama keluarga Nenering, hari raya seterusnya, bersama keluarga di Ipoh.

Batu Pahat ke Ipoh
Kami bertolak balik dari Batu Pahat lepas Isyak, dan lancar saja perjalanan kami malam tu, kereta masih belum banyak atas highway. Dua kali berhenti melepaskan lelah memandu, jam 3 pagi, kami sampai la di Ipoh. Aku dan isteri disambut mertua dengan wajah2 kelat, sebab tido depa terganggu. Sori yer mak. Tapi riak gembira tetap ada sebab kami tiba dengan selamat. Aku bertahan sampai lepas sahur dan subuh. Kendian aku cover balik tidoq yang terlepas, sampai tengahari..haha

Di Hentian R&R Tapah

Di Ipoh, sempat la berbuka posa 2 hari sebelum kami ke Nenering. Dan aku sempat la bershopping di Greentown Mall, Ipoh, melayan isteri tersayang.. :)

Berkenan ambik ja. Takdak duit, kad ada :)

Ipoh ke Nenering

Pagi Isnin aku dan isteri ke Nenering. Sayu je aku tengok wajah isteri aku, terpaksa beraya dengan keluarga lain tahun nie.. Sampai di Nenering, kami disambut mak dan Kak Ilah. Abah masih dengan lembunya di kandang. Aman dan Jee sekeluarga dah bersiap2 nak bertolak. Aku sempat jugak melihat wajah anak buah sulong. Tahun ni, depa akan beraya di Chuping, Perlis.

Ammar Haziq B Azizul Rahman

Masa Aman nak keluaq rumah, dia kalut mencari henpon. Bole hilang pulak!! Siasat2 ada pada Aim. Aim pulak dok shopping di Sg Petani dengan "temannya".

"Macam mana boleh ada pada Aim pulak?", gumam Aman. Dengan tensen, Aman set nak jumpak Aim di SP, sebelum lajak ke Perlis. Aku gelak ja dengan perangai adik2 aku...hahaha

Aim pulak, ke SP dengan kereta Kak Ilah. Bila sampai rumah, di tunjuk sesuatu yang mengundang tensen Kak Ilah pulak. "Hang make sure jadi elok semula sebelum raya" , pesan Kak pada Aim. Macam2 hang Aim.. lagi sekali hahaha

Kegagalan membezakan pedal brek dan clutch

3 ulasan:

azlanlin berkata...

Uiii..cucu menakan tu sebijik la!

Aman Junior! Hahahhahah

Qaseh Bidadari berkata...

meriah jugak raya ni ek?

aQQim berkata...

to paktam > ke mana lagi tumpahnya kuah :)

to mama ranggie > alhamdulillah, meriah seadanya..