Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Sabtu, Januari 05, 2008

Kembali Ke Kapit


Setelah hampir sebulan lebih melalui hari2 indah bersama isteri, saat paling sayu akhirnya tiba. Tuntutan kerjaya di seberang laut terpaksa memisahkan kami sementara.

31hb dis 07, ditemani rakan2, sang isteri dengan berat hati menghantar sang suami di Lapangan Terbang Senai. Linangan air mata mengiringi sang suami sebelum melepasi balai berlepas.

p/s: sedih oo baru jer kawin terpaksa tinggal berjauhan huhu.

Lapangan Terbang Sibu

Penerbangan bermula jam 1900 dari Senai, dan tiba dengan selamat pada jam 2035 di Sibu. Bersama 4 orang rakan2 yang sehala ke Kapit pada esok pagi, kami menyewa di Victoria Inn, untuk melepas penat lelah. Katil double dan single digabungkan bagi membolehkan 4 orang tidur dengan lebih selesa.

Tepat jam 12 mlm, melangkah 1 Jan 2008, dentuman bunga api dan mercun menggamatkan seketika Bandar Sibu. Namun, akibat kepenatan, kami semua tetap lena dibuai mimpi..

Jam 0500 kami kelam kabut bangun, bersiap2 untuk mendapatkan bot ekpress yang akan bergerak pada jam 0545. Hampir jam 10 pagi, kami menjejakkan kaki semula di "Pasar Kapit" tercinta..

5 ulasan:

Pak Ngah: berkata...

:: hebatnya PENANGAN isteri... walaupun baru sebulan bernikah kahwin... terasa sedih nak ditinggalkan... dan tahap kesedihan itu MENGATASI tahap kesedihan apabila ketika meninggalkan mak bapak selama ini... puluhan tahun pulak tu... bukannya sebulan dua...kahkahkah...

:: mungkin PakTeh dan PakTam ada jawapannya kot... tapi jawapan daripada yang empunya diri mungkin lebih mampu merungkai permasalahan ini... kahkahkah...

aQQim berkata...

:) hehehe

aQQim berkata...

tetap ada rasa sedihnya pada mak bapak, tapi tentunya sangat berbeza pada isteri, tambah baru sebulan je hidup bersama. nak kena tunggu lagi sebulan baru nak jumpa pulak.. huhuhu

PakTeh berkata...

Semoga sabar di atas segala ketentuan kini. Namun begitu, elok juga timbang tengok & berusaha untuk mengubah ketentuan di masa depan.

Dah usaha, baru tawakkal. baru ummpphh.

Good luck.

aQQim berkata...

tq pakteh