Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Isnin, November 17, 2008

Tersepit pintu kereta.. aduiiiii

Alkisahnya, petang Rabu, balik dari sekolah, aku nak pegi beli goreng pisang. ntah camana silapnya, aku boleh tutup pintu keta dan jari ibu aku gatal menahannya. maka, meraung tanpa suara aku jawabnya.. terkinja2 sorang2 menahan sakit..

malam tu, aku mula la tak nyenyak tido menahan "nyut-nyut"..

paginya aku sempat lagi pegi kerja, bawa budak ke program integrasi ngan sekolah lain.

bila balik sekolah, ada meeting. tangan aku makin bertambah sakit. tensen tul aku rasa masa tue..
malamnya skali lagi aku tak lena tido menahan sakit.

Esoknya, aku call sekolah cakap nak MC. Bila ke Klinik Aliza, doktornya kata, "Apsal tak cucuk jer, buang darah. Darah tue yang buat sakit. Meh saya buang darah tue.."

Dalam sedar, dengan selamba doktor gerudi jari aku guna jarum, cucuk pada bahagian atas kuku aku. Aduuiiii... Doktor kata, kuku aku mungkin akan rosak jugak, tapi akan tumbuh baru.. kita tunggu dan lihat...

Last2, aku dapat 2 hari MC, ngabiskan sisa2 hari persekolahan..

Aku minta isteri aku dapatkan inai dari rakan sekolah, nak cuba cara tradisional.


Sehari selepas kejadian


Empat hari selepas kejadian

5 ulasan:

arsaili berkata...

salam..laaa bro klu dh biru cam tu...mana tak sakit..isk3...berhati2 di jalan raya atau di tepi jalan raya..eheehe

Unknown berkata...

teruk nampak. tapi tengok pas pakai inai da nampak surut.. moga cepat sembuh.

aQQim berkata...

salam arsaili. di mana2 kita kena berhati2. pedih lagi la.. aaaa

aQQim berkata...

dok berdenyut2 lagi la lie...

nur atiqah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.