Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Isnin, September 01, 2008

::SELAMAT BERPUASA::

Aku cukup tertarik dengan gambar sebelah nie. Aku ambik dari blog En. Husin Lempoyang . Harap En. Husin tak keberatan. Harap takde masalah kot yer aku kongsi gambar yang sama..

Satu mesej yang aku dapat berbunyi:

"Andai harta adalah racun,
Maka zakatlah penawarnya.
Jika seluruh umur adalah dosa,
Maka taqwa dan taubatlah ubatnya.
Jika seluruh bulan adalah noda,
maka Ramadhanlah pemutihnya."

Semoga datangnya Ramadhan ini, memberi peluang kepada kita untuk lebih beribadat kepadaNya.

Tahun nie, pertama kali aku bersahur dan berbuka dengan isteri. Harap kami dapat menjalani ibadat puasa dengan sempurna.
Ucapan dari aku dan isteri:-

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK DAN
SELAMAT MENJALANI IBADAT PUASA
KEPADA SEMUA UMAT ISLAM..

2 ulasan:

Sharifah Hassan berkata...

Salam Puasa...

Baby sihat kot?

Ada petua keluarga yang diamalkan kalau nak anak comel dan bijak!

Amalkan mengambil buah delima sekurang-kurangnya 7 biji sepanjang kehamilan...memang baby lahir, kulitnya bersih dan matanya bersinar...

aQQim berkata...

Salam Kak Pah.
Alhamdullillah, baby sihat rasanya, maknya dok muntah2 tak abis lagi :)
Tq atas petua, insyaAllah akan dicuba..