Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Ahad, Ogos 31, 2008

Happy 51th Merdeka Day

Hari nie, aku terlibat dengan kawad statik under team PPD Batu Pahat. Setiap sekolah kena hantar 5 orang wakil. Jadi dengan jumlah sekolah di Batu Pahat lebih 200 buat, team PPD kira menang kontigen teramai!!

Seawal jam 7 pagi, di Stadium Batu Pahat, ramai dah orang ramai berkumpul. Dan sekitar jam 8, jumlah orang makin ramai, terutama bila pasukan yang berarak masuk ke padang.

Aku perhatikan, persiapan yang dibuat agak kemas dan teratur. Pasukan2 yang masuk perarakan pun begitu segak dan penuh komitmen. Kelihatan hayunan langkah semasa berjalan begitu bersemangat.

Bab bukti kehadiran, aku awal2 lagi dah tandatangan buku kehadiran, lagi mudah bila PAR sekolah aku yang urus bab tue.. Hampir jam 9 pagi, aku jumpa GB aku. Dia bagitau, kalau dah sain, kejab lagi boleh balik la.. Tersenyum jela aku bila GB dah cakap gitu. Tak lama, lepas selesai kumpulan koir menyanyi, aku pun menapak balik ke kereta..

Sebelum balik rumah, aku singgah dulu kedai mamak, tapau roti canai kosong dulu 3 keping..:)
Akhir kata,
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN NEGARA YANG KE 51
kepada semua rakyat Malaysia..


.........................................................................................................................................................................


Iklan: Bandingkan...

Tiada ulasan: