Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Ahad, Ogos 31, 2008

Birthday Di Hospital

Actually bukan aku yang masuk hospital, tapi isteri.

Pada Selasa, 26 Ogos lalu, sepatutnya aku raikan bersama isteri hari lahir aku yang ke-30. Ingat2 nak makan2 la kat kfc ker, mc donald ker, pizza ker.. tapi, apa nak buat, yang dirancang lain jadinya.
Hari sebelumnya, isteri aku dah dapat MC sebab kesihatan yang tak berapa mengizinkan. Almaklum, pembawakan budak, kata orang, asyik muntah sajer, pening2 dan kurang selera makan. Pergi Klinik Min, doktor bagi rehat 2 hari.

Dan pada hari kejadian, kami bercadang nak ke klinik kesihatan untuk buat "Kad Merah" (rekod ibu mengandung). Tapi, kami tersilap hari, sepatutnya datang pada hari Isnin sahaja untuk tujuan tue.. Tapi bila isteri mengadu pada doktor ada sikit bleeding, doktor terus buat surat, "awak kena ke hospital, maybe kena masuk wad"...

Hari tue, dari sekolah, aku ambil isteri dari rumah, bawa ke klinik, dan balik semula ke sekolah. Bila dapat mesej "abang, doktor cakap ayang kena masuk hospital", aku jadi kalut semacam...:)
Aku segera jumpa GPK 1 (GB bercuti), untuk maklum dan nak mohon pulang awal. Tengah dok pikir apa nak buat, dapat mesej lagi dari isteri "ayang pegi hospital naik ambulans, takut la". Aku jadi lagi kalut, tapi masih cuba bertindak tenang. Aku call isteri, bagitau takper, tunggu saja di hospital, nanti aku akan datang.
Sebelum ke hospital, aku singgah sekolah isteri (STA) untuk ambil Borang GL, singgah rumah, packing apa2 yang patut, terus lajak ke hospital.

Sampai di hospital, melilau jugak aku mencari wad 6 (wad wanita). Bila berjumpa, aku lega tengok wajah isteri aku, nampak macam ok saja. Katanya doktor dah buat checking dan ada ambil darah untuk susulan lanjut.

Maka, aku menemani la isteri aku sehingga tamat waktu lawatan pelawat hingga jam 2.30 petang. Waktu lawatan jam 4.00 -7.30 aku tak sempat jenguk, sebab kena ambil motor aku yang baru sampai dari sarawak. Tq pada Pejon yang sporting, dan sudi tolong aku..

Terkilan gak aku, tak dapat nak jenguk lagi isteri pada malam hari, tak dapat nak belanja makan, tapi isteri aku kata takpe, kat sini ramai orang, tak sunyi sangat. Dia mohon maaf sebab kena masuk hospital pada birthday aku... Aku cakap, "takpe"..

Alhamdullillah, esoknya isteri aku dah boleh keluar wad. tapi dia diberi lagi cuti rehat sebelas hari !!



3 ulasan:

cikgublues berkata...

Assalamualaikum

Tak lambat lagi kot aku ucap tahniah pasal ko bakal jadik bapak.

Harap bersabar, memamng biasa jadi pada ibu mengandung. jangan lasak sangat, go slow... hehehe...

anyway selamat berpuasa...

banyak-banyak berdoa semoga selamat sejahtera dibawah lindungannya

cikgublues berkata...

ader masa masuklah blog aku

cikgublues.blogspot.com

aQQim berkata...

wlam mr.w.
salam perkenalan..
thx sudi datang jenguk blog nie
thx juga atas ucapan..
insya, saya akan kunjungi blog sedara