Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Ahad, Ogos 24, 2008

Cerita Cuti Sekolah - 1

Mula2 cuti, hari sabtu, sekolah aku terlibat dengan kursus LDP. Kehadiran wajib. Kursus ni bergabung dengan 3 buah sekolah lain, dan sekolah aku jadi urusetia. Aku diamanahkan menjadi pengerusi majlis.

Actually, sebelum ni, dah dijalankan 2 kursus di 2 sekolah lain, kami datang dengar ceramah jer. tapi kali ni, kami terpaksa bertungkus lumus mengatur semua.. Aku peratikan, kehadiran macam kurang sikit berbanding sebelum ni, masing2 punya alasan tersendiri. alhamdulillah semua selesai jugak, tapi dah rugi satu hari cuti :)

Hari ahad, aku dan isteri ke putrajaya dengan tujuan asal aku nak ke majlis perkahwinan Mamat, kawan masa di UUM dulu. Sebelum tu, pergi ambil mak mertua abang ipar aku di Bukit Pasir. Mak mertuanya bercadang nak jenguk cucu2nya di Cheras. Dan mertua aku dari ipoh pula datang ke rumah abang ipar aku di cheras. So, aku hantaq mak mertua abg ipar aku, bawa balik mertua aku dan kakak ipar ke batu pahat.

Masa di putrajaya, menjajau jugak cari Bangunan PJH. Kena call member aku nie, baru jumpa. Hebat orang2 kat putrajaya nie, nak buat kenduri kawin, kena sewa dewan besar macam hotel lima bintang. mesti belanja besar! Aku kagum dengan member aku ni, dulu dia agak berisi, sekali aku tengok dia slim abis!!

Selesai pekena nasi beriani, aku jumpa jab member aku, wish tahniah kat dia. lepas tu kami singgah Masjid Putrajaya untuk solat. Aku cuba call Paklang tapi tak berjawab. ingat nak singgah dulu di Presint 14 , tapi takde rezeki.

So, aku lajak terus ke cheras. Kat putrajaya ni, aku selalu pening nak amik jalan keluar. Pusing3, entah keluar jugak ke Cheras tapi tak ikut Sg Besi, ikut laluan lain, keluar ikut Bukit Jalil. Tapi yang penting kami sampai jugak ke rumah abang ipar aku..

Tiada ulasan: