Mudah-mudahan, dengan adanya blog2 nie, sedara² dan kawan² yang jauh di mata, sentiasa dekat di hati...

Ahad, Ogos 24, 2008

Cerita Cuti Sekolah -2

Di rumah abang ipar, mertua aku dah ada di sana hari jumaat lepas. Bukan main seronok depa melayan cucu2 kesayangan. Petang tue, aku mandi kolam kat bawah flat, tu pun sebab anak buah aku merengek "nak andi olam". Malamnya, kami semua ke carrefour cari barang2 skit..

Esoknya, dalam jam 9 pagi, kami bertolak balik ke batu pahat. Seperti mana yang dirancang, kami singgah dulu di NILAI 3. Aku bercadang nak cari frame ayat kursi, nak dilekatkan pada rumah kami. lapang sangat rasanya dinding.. Pada masa yang sama nak layan mertua, kira bawak depa jalan2 ler. tapi awai2 lagi dah mengadu lenguh2 kaki..:)

Lepas pusing2, dapat jugak apa yang dicari. Mak mertua aku berkenan kat tikaq sarawak, tapi dengan myvi, dan muatan penuh, tak lepas le nak dibawa. aku janji akan beli bawa balik masa cuti raya nanti. tapi dia beli jugak buah tangan dari Nilai 3, sebuah jam dinding..

Aku ambik exit highway Ayer Keroh, saja nak bawak keluarga mertua aku pusing2 Bandaraya Melaka. Hampir satu jam pusing, tanpa berhenti, sekadar tengok2 keliling dari kereta saja, sebab dah tak larat jalan.. Sebelum keluar dari bandaraya melaka kami menikmati makan tengahari dulu...

Dengan cuaca yang agak redup, kami teruskan perjalanan. Aku keluar dari lebuhraya di Persimpangan Pagoh, melalui jalan dalam.. Alhamdulillah, dalam jam 4 kami sampai ke BP..


Tiada ulasan: